Glazen salontafel past perfect bij mijn koloniale meubelen

Ook al zijn moderne meubels en design meubelen de trend, ik heb helemaal niets met al die eigentijdse ontwerpen en strakke lijnen. Ik voel me juist op mijn gemak in een interieur met een warme uitstraling. Meubels van hout, veel kleurgebruik en gezellige woonaccessoires. In mijn woonkamer staan dan ook voornamelijk koloniale meubelen. Eigenlijk is mijn interieur behoorlijk compleet. Hoewel de salontafel niet helemaal naar mijn zin is. Er zitten wat kringen in het hout en aan de hoeken zijn door de jaren heen wat beschadigingen ontstaan.

Ik begon mijn zoektocht naar een nieuwe tafel in Ter Aar bij Zitmaxx Wonen. Via internet kwam ik steeds de website van deze meubelzaak tegen. Hierdoor werd ik toch nieuwsgierig. Eenmaal in de showroom zag ik bij binnenkomst allemaal design meubels staan. Niet mijn afdeling dus. Ook boven in de showroom zag ik veel design en moderne meubelen staan. Toen ik verder liep zag ik dat de collectie gelukkig toch wel heel erg divers is. Landelijke meubels, eigentijds ontwerpen en sierlijke elementen wisselen zich af. Alle materiaalsoorten, kleuren en uitvoeringen zijn er verkrijgbaar. Eigenlijk is iedere woonstijl er aanwezig. Ook zag ik er prachtige eetkamertafel en tv kasten staan. Die zouden goed passen bij mijn koloniale meubelen. Maar ik was op zoek naar een salontafel en liep de eettafels en tv kasten voorbij. Mijn oog viel op een glazen salontafel. Normaliter niet iets waar ik warm of koud van word. Maar dit model was echt mooi. De messing details gaven de tafel een warme en chique uitstraling. Na een verkoper gesproken te hebben, besloot ik dat het tijd was voor iets nieuws. Ik zou mijn oude koloniale tafel verruilen voor deze elegante glazen salontafel.

Toen de Zitmaxx bezorgdienst de tafel had afgeleverd, moest ik wel even wennen. Door het glas oogt mijn zithoek frisser en zelfs ruimer. Het is een totaal ander gezicht. Ik ben blij dat ik bij Zitmaxx ben gaan kijken. Wanneer ik ook mijn eethoek ga vervangen, weet ik precies waar ik moet zijn!

Leave a Reply

